HATI HATI - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van smartinasia - WaarBenJij.nu HATI HATI - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van smartinasia - WaarBenJij.nu

HATI HATI

Door: Annemart

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2016 | Indonesië, Padangbai

Selamat Malam,

Daar was ik weer! Wat heb ik weer een hoop meegemaakt de afgelopen dagen. Elke keer neem ik me voor om het rustig aan te doen en dan een dag ‘ niets’ te doen, maar er komt gek genoeg altijd wat tussendoor zetten. Maar goed, ik mag nog steeds niet klagen. Het is hier nogsteeds lekker warm; gemiddeld 30- 35 graden, maar daar begin ik nu wel een beetje aan gewend te raken.
Ook aan de Indonesiers begin ik zo langzamerhand te wennen, al frustreren ze me hier in Bali regelmatig omdat ze echt voor ALLES(!!!) geld willen hebben. Ga je naar het strand met je gehuurde scooter, dan willen ze parkeergeld, vervolgens moet je betalen om op het strand te komen en dan wordt je nog eens lastig gevallen door vrouwtjes die van alles willen verkopen (MISS MISS, SARONG SARONG, BRACELETT, BRACELETT, maybe watch, watch. You like massage, massage?).... je zou bijna zeggen: its so nice, they say it twice... Maar het is vooral echt onwijs irritant...
Na mijn vorige blog werd ik helaas niet echt beter en heb ik besloten om mijn scootertocht (die ik wilde maken door zuid- Bali) niet te doen en heerlijk mijn ‘ rust’ te pakken. En wel op Nusa Lembongan, een klein eilandje in het zuiden van Bali. Hiervoor ben ik eerst vanuit Ubud naar Sanur gegaan en hier een avondje gebleven. Sanur is opzich een prima dorpje, maar veel op zichzelf en weinig backpackers. De volgende dag ben ik met de ‘ fastboot’ binnen een half uur naar het eiland gegaan. De boot gaat echt hard en knalt dan ook heerlijk op de golven.. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit echt angstig maakt. Aangekomen op het eiland heb ik mijn hostel opgezocht, deze was helaas vol en na 20 meter lopen kwam ik een hostel tegen waar nog wel een plekje over was.
Deze middag heb ik vooral op een zitzak op het strand gelegen, boekje gelezen en van het uitzicht op zee genoten. Helaas wel verbrand, ondanks zonnebrand en schaduw..
De volgende dag heb ik samen met een NL meisje een scooter gehuurd en het eiland over gegaan, dit was erg tof! We zijn ook naar het kleine eiland Nusa Ceningan gegaan. Hier hebben we genoten van de uitzichtpunten en de kustlijn!
‘s avonds uit eten geweest met een Duits koppel en de volgende dag een snorkeltour gedaan. Eerst zijn we naar Manta point gegaan, waar we manta roggen hebben gespot! Erg tof maar helaas werd ik goed zeeziek en kon ik alleen nog maar trillend de boot vasthouden en naar de horizon staren.
De volgende stop was crystal bay waar prachtig koraal te zien is en ook bij Mangrove reef, de laatste stop waren bijzonder mooie vissen en koraal!
De dag daarna ben ik weer terug naar het vaste land van Bali gegaan en heb ik mijn weg vervolgd via Sanur naar Uluwatu. Dit is in het meest zuidelijke gedeelte van Bali aan de westkust. In dit plaatsje ligt alles ver weg uit elkaar en heb ik dus een scooter gehuurd om zo de stranden te kunnen zien. Hier kwam ik Phillipp, een jongen uit Zwitserland tegen die ik al 3 keer op Java ook had ontmoet. Super gezellig! We zijn bijna tot Nusa Dua (oost kust) gereden en toen weer terug. Halverwege de dag hebben we een stijle afdaling (op slippers!) door de jungle gedaan om uiteindelijk op een prachtig strand te komen waar we in eerste instantie helemaal alleen waren! Helaas was er wel veel afval wat uit de zee komt aangespoeld (mensen ruimen dat hier niet op..) Maar als nog prima genoten hiervan! De volgende dag heb ik een taxi gepakt en zijn we naar Seminyak gegaan (omhoog langs de westkust). De plaats Kuta heb ik bewust overgeslagen omdat dit een party en drugs stad blijkt te zijn en ik daar niet echt behoefte aan heb. In Seminyak ontmoette ik een groep van 4 jongens die Phillipp al kende en daar heb ik heerlijk mee op het strand gechillt en genoten van de ondergaande zon met een muziekje en een drankje.
De volgende dag ben ik met 3 van hen gaan raften, SUPER tof!! De rivier was wild en de gids zat achter in de boot commando’s te geven als: POWER paddle! Lean back!! HATI HATI (= PAS OP!) en ‘ BOOM’ vlak voordat we vol op een rots knalde. En dan JUMP JUMP, als we vast zaten.
Ook hadden we opeens een ' drop off' van 4 meter hoge waterval waar we recht naar beneden gingen! Enorm gelachen in die boot en na 2.5 uur en 16 km verder kwamen we eindelijk op onze eindbestemming waar een heerlijke lokale lunch op ons stond te wachten.
Die avond zijn we drankjes gaan doen en wezen stappen. Niet super spectaculair, maar het was leuk om meegemaakt te hebben.
Die dag daarna ben ik samen met Phillipp naar Canggu gegaan, naar de Pura Tanah lot tempel, een Hindoeistische tempel die alleen bij eb te bereiken is en bij vloed niet toegankelijk is. Mooi om te zien, maar wel erg toeristisch.
Daarna afscheid genomen van Phillipp en daarna kwam ik meteen een Nederlands meisje bij mijn hostel tegen die de volgende dag naar huis zou gaan. Daar ben ik gezellig mee uit eten gegaan in een fancy restaurant met RAW-food enzo. Dat is hier helemaal hip, maar wel erg lekker! De dag daarna heb ik een scooter gehuurd en ben ik naar het strand gegaan waar ik heerlijk heb gerelaxt en gelezen op mijn strandbedje. Wederom lekker verbrand...
De volgende dag heb ik Canggu al weer verlaten omdat er veel surfers en toeristen zijn die vooral met het surfen of de ‘ healthy stuff’ (raw food, glutenfree, low carb, hig protein, powershakes etc.) bezig zijn (dit is ook zo in andere steden op Bali).
Ik ben naar Ubud gegaan omdat ik het hier heel tof vond en er een leuk en goed hostel was, met goede wasservice (en dat was hard nodig!!) en een heerlijk restaurant met chocolade mousse!
Morgen ga ik naar Padangbai (aan de oostkust) omvanuit deze centrale haven naar Gili Air te gaan. Hierna zal ik doorgaan naar Lombok.
Ik heb het hier nog erg naar mijn zin en ontmoet elke dag wel weer nieuwe en leuke mensen. Toch wachten mijn leesboeken nog steeds geduldig in mijn tas en gaat het bijhouden van een dagboek bijzonder moeizaam. Maar dat is eigenlijk alleen maar een teken van dat ik geniet! En dat doe ik zeker! Tot de volgende blog!

Hasta la fista,
Annemart

  • 25 Oktober 2016 - 21:04

    Nederlands Meisje:

    Leuk om te lezen smart. Jammer dat ik je niet nog ergens anders mag opwachten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Padangbai

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6060

Voorgaande reizen:

13 September 2016 - 30 November 2016

Indonesie

01 November 2016 - 30 November 2016

Filipijnen 2016

Landen bezocht: